Warsztat: BUDOWANIE RELACJI
Dobra relacja jest jak smaczny tort, trzeba go jeść po kawałku, powoli i nie wszystko na raz.
Zbudowana, pozytywna relacja tworzy zaufanie, które z czasem nie wymaga żadnej perswazji ani wywierania wpływu na innych.
Podczas mojego warsztatu Budowanie Relacji poznasz sposoby budowania relacji między pracownikami, pracownikami a przełożonymi, bądź klientami. Dostaniesz odpowiedź czy zawsze szczera rozmowa wystarczy i czy jest potrzebna.
JAK BUDOWAĆ POZYTYWNĄ RELACJĘ ?
Relacja a budowanie więzi w grupie.
RELACJA TO DOSTARCZANIE i KOMUNIKOWANIE WZAJEMNYCH WARTOŚCI.
Warsztat dotyczy podnoszenia umiejętności w budowaniu relacji z samym sobą, pracownikami czy klientami.
Jest to potrzebne by zrozumieć jakie WARTOSCI ceni każdy z Nas, czy nasza marka ( osobista, marka produktu/usługi ) przynosi taką wartość dla dla innych czy klienta, za którą on jest gotów zapłacić czy docenić.
PROGRAM ZAJĘĆ
1. Czym jest relacja?
Relacja z j. łacińskiego znaczy: związek, stosunek, powiązanie zachodzące między ludźmi lub grupami społecznymi.
Tworzenie relacji to umiejętność społeczna, której ciągle trzeba się uczyć.
2. Relacje rzeczywiste i wirtualne.
3. Budowanie relacji z innymi i ich sposoby komunikacji.
4. Jak budować długotrwałe, pozytywne relacje z innymi.
Dobry kontakt. Otwarty Dialog. Relacja Dorosły-Dorosły. Od Wartości do Relacji. To co istotne- pytania. Informacja zwrotna- prawidłowo przekazana.
5. Komunikacja a porozumiewanie się. Podobieństwa i różnice.
6. Najważniejsza zasada dobrej komunikacji: dojście do porozumienia.
7. Od wartości przez relacje do porozumienia.
8. Wpływ temperamentu i różnych typów osobowości na jakość komunikacji i porozumiewanie się.
9. Inteligencja Emocjonalna- jak używać emocji, by budować dobre relacje.
Pokazanie czym są emocje, jaki mają na Nas wpływ i jak nimi zarządzać i wyrażać- ciekawa i ucząca gra planszowa.
10. Postawa. Własne postrzeganie a postrzeganie przez innych. Świadoma poprawa zachowania i postawy.
11. Strategie, które pomagają dbać i rozwijać jakość relacji:
– prawidłowa komunikacja, pozytywne emocje, podejście do sukcesów lub porażek, bliskość, indywidualne podejście, słuchanie ze zrozumieniem, zadawanie pytań, wyrażanie uczuć, właściwa postawa.
Po warsztatach nauczysz się:
a) stawiania właściwych pytań we właściwym czasie we właściwy sposób i właściwej kolejności by usprawnić proces porozumiewania
b) łatwiej …będziesz się porozumiewać z innymi i komunikować to co stanowi pozytywną wartość dla wszystkich
c) wzmocnisz i pogłębisz…to, że każdy człowiek chce się czuć doceniony i …ważny.
d) tworzenia osobistych, pozytywnych i długofalowych strategii budowania relacji z innymi